Hoe heet zo'n slingerplant die er uit ziet als een blauwe regen maar waar geen bloemen in komen ?

Die groeit bij mij langs m'n regenpijp en balkon. Is een plant die heel snel groeit. Heeft dezelfde vorm van blaadjes als Blauwe regen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
2.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gouden regen heeft een heel ander soort blad. Ik bedoel echt Blauwe Regen.

Het beste antwoord

In de blauwe regen zijn 2 hoofdsoorten!
Een linkswindende en een rechts windende.
Dus de klimtakken draaien rechts om of links om.
De linkswindende zijn matige groeiers, maar uitstekende bloeiers!
De andere, rechtswindende, is een sterke groeier en bloeit bijna niet, of alleen als hij oud genoeg is.
Koop altijd een blauwe regen die al in bloei staat en linksom draait.
Soms worden blauwe regens wel eens gezaait, deze planten bloeien ook slecht of nooit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zal het wel een rechts windende zijn of een gezaaide.
Hij is in ieder geval ouder dan 6 jaar, want zolang woon ik hier pas en toen was het alleen een bij de grond afgezaagde stam die net ging uitlopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het blad is toch ook wel heel erg mooi, wees er te vrede mee en waardeer het.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ziet er inderdaad mooi uit, maar m'n buurvrouw heeft er problemen mee dat ze de blaadjes kan zien vanuit haar raam.
Ik wil eigenlijk zo'n zelfde plant aan de andere kant van het balkon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moet toch niet gekker worden, probleem met het zien van blaadjes?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, er mag geen millimeter van te zien zijn. Heb em ook met touwtjes omhoog moeten leiden, want het mag niet langs haar kant van de regenpijp groeien.

Andere antwoorden (3)

een bloemloze-variant-blauwe-regen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mja, zover was ik ook al ..
Het kan best blauwe regen zijn. Er is overigens ook een witbloemige versie. De plant heet Wisteria. De gouden regen is een heel andere plant en heet Laburnum.
Dat er geen bloemen aan komen kan doordat hij is vermeerderd uit zaad (of zelfs van een stek van een verkeerde kloon). Als de plant drie jaar oud is en nog geen bloemen heeft gehad zullen er ook nooit bloemen aan komen. Wil je dus een blauweregen mét bloemen, is de raad dus even simpel als rigoreus: verwijderen en een nieuwe planten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is waarschijnlijk een blauwe regen (Wisteria). Soms duurt het bij een blauwe regen heel lang voor hij gaat bloeien (bij mij duurde het vier jaar). Als het een zaailing is geweest kan dat wel 10 tot 15 jaar duren.
Tevens is de snoei belangrijk. Een Wisteria moet je eerst een paar jaar z'n gang laten gaan. Je kunt al te wilde takken snoeien. Heb je eenmaal de gewenste hoogte of vorm, dan ga je snoeien. Alle zijtakken terugknippen op 2 ogen. Daar komt de bloeiwijze dan aan.
Ook de standplaats is belangrijk, lekker in de zon, waar de blauwe regen minstens 6 uur zon krijgt. De grond dient goed doorlatend en humusrijk te zijn.

Voor meer verzorgingstips: zie link