Kunnen appelbomen nog gesnoeid worden of ben ik te laat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (7)

Het is als het niet meer vriest een prima tijd om te snoeien, geen probleem.

Toegevoegd na 2 minuten:
Er zit nog geen blad aan, daardoor is de vorm goed te zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oudere bomen tussen december en april en bomen tot 4 jaar in maart/april, maar idd, nooit als het vriest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is juist nu een prima tijd..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Appelbomen kun je de hele winter door snoeien, ruweweg tot eind maart.
Snoei ze als een piramide vorm, knip rechtopgaand en dood hout weg.
Breng licht op de takken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee ja maar als het nog gaat vriesen dan zal ik het niet doen wand als je gaat snoeien dan komt een sap uit en die gaat vriesen en dat is niet goed wand hij trek door naar binnen van de tak
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In tuincentra is een product te verkrijgen, dat de snoeiwonde ontsmet en afsluit.

Daardoor zal de boom ook minder "bloeden" en bestand zijn tegen weersomstandigheden en aanvallen van insecten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gaat nog net
mogen nog geen uitlopers aan zitten

ik heb het al net voor de winter gedaan