Welke vaste bloeiende groenblijvers doen het goed in een (grote) pot in een tuin op het noorden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
1K

Het beste antwoord

Groenblijvende planten zijn bij voorbaat bijna allemaal schaduwplanten, helaas bloeien deze groep planten veel minder dan de bladverliezende zonminnende planten.
Er zijn wat uitzonderingen.
Rhododendron gaat prima en bloeien ook mooi.
Er zijn vroeg en laatbloeiende soorten.
Viburnum tinus met witte bloemen gaat ook goed in potten.
Aucuba bloeit wel niet zo mooi, maar geeft mooie bessen.
De meesten Scimmia's doen het ook goed.
Camellia is een moeilijke maar wel erg mooi.
Alle soorten Mahonia's zijn erg sterk en mooi.
Verder gewoon proberen er zijn genoeg soorten allen bloeien de meeste niet geweldig, maar mooi blad is ook niet lelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Begonia, Impatiens, Bergenia, Hosta, Camelia, Skimmia, Hedera en Fuchsia.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kweenie,vaste groenblijvers!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oops... ik moet dergfelijke vragen ook eigenlijk niet beantwoorden....ik ben kanslooss tegen zo iemand met groene vingers als jij...:-)
Schoenlappersplant..