Hoe groot moet de plantenpot zijn voor mijn pindaplant?

Mijn pinda's zijn opgekomen en nu vraag ik me af hoe groot de pot moet zijn om ze in te houden tot ze midden-mei naar buiten gaan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

In een pot van een liter of drie (da's wel een flinkerd) kun je ze helemaal opkweken tot de oogst.

De Kik heeft van die grote doorzichtige katten- en hondenvoor-voorraadpotten die uitstekend zijn voor dit doel. je kunt de pinda's dan ook heel leuk zien verschijnen door de wand op een gegeven moment.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wie, wat en waar is De Kik?

Andere antwoorden (1)

iets groter dan de wortelkluit is het beste, dan heb je echt een pot op maat.
zo nodig kan je altijd tussentijds nog een keer verpotten.
Rieneke1