Ik heb een catalpa boom de stam is helemaal wit wat is dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
11.8K

Het beste antwoord

Het heeft nogal gesneeuwd de laatste tijd, zou het dat kunnen zijn?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Kijk eens op deze site. Wel alles lezen.

http://www.fan.tv/forum/forum_posts.asp?TID=16833

Toegevoegd na 52 seconden:
Het duurt even voordat de site opent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De boom kan gevoelig zijn voor veranderende weersomstandigheden.
Het witte is een schimmelinfectie en is mogelijk goed te bestrijden.
Klik maar op de link voor meer info.
http://www.neerlandstuin.nl/bomen/trompet.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
we hebben dezelfde site zitten lezen
maar je was me voor met antwoord geven zie ik nu ;)
Trompetbomen kunnen last hebben van een meeldauw achtige schimmel. Meestal zijn het de bladeren die er last van hebben maar de stam kan ook natuurlijk.

Een bespuiting met Sulphon (Ecostyle) of Exact Vloeibaar (Bayer) kan helpen. Wekelijks herhalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een catalpa is een geënte boom. De onderstam is vaak van een snelgoeier en de kruin is er op "geplakt". Als je het wit eraf kan vegen is het een schimmel die meestal vanzelf weer verdwijnt. Als het geen schimmel is is het wel belangrijk om te weten welke onderstam voor deze boom is gebruikt.
Belangrijk is ook om altijd alle bladgroei op de stam te verwijderen.