Ik heb n ricinus afgesneden en in een pot met water in de huiskamer gezet. Nu zitten er heel veel wortels aan. Kan ik deze van de lente buiten zetten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je zeker dat het een Ricinus is?

Het beste antwoord

Jazeker! Je kan nu al wel beginnen met de plant in een pot met aarde te zetten. Zorg er voor dat als je dit doet, je de aarde de eerste dagen goed vochtig houdt en de plant niet op de verwarming zetten: De wortels moeten zich eerst aanpassen aan leven in de grond, ipv in water. Ook kunnen ze nog erg breekbaar zijn: De grond voorzicht om de wortels doen, en niet aandrukken, maar met water ínspoelen & bijvullen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

jouw plant houdt van vocht en warmte.
ik zou hem niet pardoes buitenzetten, maar hem na half mei eerst afharden door hem overdag buiten te zetten, en voor de nacht weer binnen te halen.
zoek verder een warme beschutte plek, bijvoorbeeld tegen een muur op het zuiden.
Rieneke1