Hoe heet dit gedroogd blaadje?

Het is een redelijk groot blad.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Volgens mij is dit ook een beukenblad - zie afbeelding
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

lijkt mij van een beuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is in iedergeval geen beukenblad. Beukenblaadjes zijn een stuk kleiner, lopen meer geleidelijk in een punt en zijn licht getand.
Ik weet niet in welke staat je het blad gevonden hebt voor je het hebt gedroogd. Maar kun je toevallig vertellen of het blad fijn behaard was? Dat maakt het een stuk eenvoudiger om te bepalen waar dit blad vanaf komt.(er zijn meerdere soorten met dat soort blad).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
catalpa ?

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.detuingids.be/pages/detail.asp?Id=1966
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk het onderste blad van een grauwe els.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dacht ik aanvankelijk ook, maar dat is kleiner als de getoonde foto
Hollandse Linde

http://www.bomengids.nl/soorten/Hollandse_linde__Tilia_x_vulgaris__Common_linden.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed mogelijk, linde is een stuk groter qua blad.
Uitgaande van je foto, is het een heel groot blad, zo groot als een hand.
Catalpa is een boom met groot blad, maar helaas is je foto niet duidelijk genoeg het zeker te weten.
Heel belangrijk zijn in dit geval de bladnerven, de hoofdnerf loopt van de bladsteel recht omhoog, de zij nerven, zijn van erg veel bomen verschillend van elkaar, soms staan de linker en de rechter precies tegen over elkaar, maar soms verspringen ze allemaal, sommige bladeren hebben 3 hoofdnerven, enz. enz.
wat ook heel belangrijk is, heeft de bladrand karteltjes, kleintjes, grotere, is de rand gezaagd, of juist gaaf enz.
Op een scherpe foto is dit allemaal goed te zien en pas dan weet je het zeker, nu is het alleen de grootte van het blad, dat sterk doet denken aan de Catalpa.