Wie weet welke struik dit is?

Tijdens wandeling door buitengebied kwam ik deze struik afgelopen week (november) tegen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

De foto is erg onscherp, maar het lijkt me een variant van de kardinaalsmuts .

Toegevoegd na 45 seconden:
Yep, het is hem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uitstekend antwoord. Dan is het de Euonymus europaeus, de wilde kardinaalsmuts. Die kan hoger worden dan 4 meter. Het oranje balletje lijkt op de muts van een kardinaal, vandaar de naam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind juist de (roze of rode) zaaddoos op een kardinaalsmuts lijken (toevallig vanavond op het Belgische nieuws meen ik) ; zo'n.....vierkant van vier bolletjes ; weet niet goed hoe ik het moet omschrijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed gezien hoor +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh, ik dacht aan die oranje petjes die ze op hebben. Google karinaal. bedoel je zo'n mijter?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat ik wel weet welke muts je bedoelt. Kan ook ja. Dus er hangen beide mutsen aan, lol!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb er een plaatje van geupload ; hopelijk is-ie duidelijk (en de overeenkomst ook).
amigo
13 jaar geleden
mooi hé en helemaal mee eens +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inderdaad!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt!was er zelf niet achter gekomen.

Andere antwoorden (1)

Amerikaanse roos