is mijn plant dood als de bealderen hangen?

ik moet moet vr bio een plant late uitkomen maar de bladeren zijn aan
het hangen kan da kwaad??

Toegevoegd na 12 minuten:
het staat gewoon op mijn bureau de verwarming is aan de andere kant van de kamer dus daar kan het niet liggen ik heb de plant onlangs wel net iets te veel water gegeven zouw da veel effect hebben of niet? en als het effect heeft welke dan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
7.5K

Antwoorden (5)

Ja, da kan wel kwaad.

FF kijke waar het vandaan komp dat de bealderen hangen. Misschien moet je ze iets meer water geven of juist minder late drinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien staat de plant droog en moet die water...of staat te dicht bij de verwarming..
kijk daar maar eerst na..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een plant te weinig water geeft gaan de bladeren hangen dat weet iedereen wel.
MAAR als je een plant veel te nat zet, kunnen de wortels aangetast worden (meestal gaan ze gewoon rotten). Dan kan de plant dus geen water meer opnemen en hangen de bladeren (van de droogte dus) terwijl hij met zijn voeten in het water staat. Meestal is dit helaas einde verhaal. Wat je nog kunt proberen is al het water dat evt in de pot staat wegkiepen, plant iets koeler zetten en flink besproeien met water en hopen.

Van één keer een beetje te veel water verwacht ik dit trouwens niet. Meer als hij een paar dagen met de voeten in een bad heeft gestaan
13 jaar geleden
Als een plant zijn bladeren laat hangen staat de plant te verdrogen, dit kan zijn door te weinig water, maar ook door te veel water, dat lijkt onlogisch maar is wel zo.
Bij te veel water rotten de wortelpuntjes van de wortels en kan de plant geen water meer opnemen, dus staat hij te verdrogen, terwijl hij te nat staat.
Haal de plant nu uit de pot en knijp het water uit de kluit, zet hem weer in de pot en plaats hem op een warme en lichte plaats ( uit de zon) , misschien maakt de plant nieuwe wortelpuntjes, dit laatste is een beetje afhankelijk van de soort.
Indien hij nieuwe wortelpuntjes maakt, zal er een gedeelte van het blad afvallen en de rest zal weer optrekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bijna gelijk het verhaal van mion...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een heel groot verschil, in mijn antwoord lees je: Haal de plant nu uit de pot en knijp het water uit de kluit, zet hem weer in de pot en plaats hem op een warme en lichte plaats . Bij mion lees ik: plant iets koeler zetten en flink besproeien met water en hopen.
Als het een vingerplant is, maakt het niet veel uit.

Toegevoegd na 37 minuten:
Heb ik weer, een punt van mijn tegoed af. Nou bedankt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De minpunten worden niet van je totaal afgetrokken, maar hebben wel invloed op je gemiddelde antwoordcijfer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel koning van het forum. Wat heb jij het druk hier. Maar geeft wel goede antwoorden.
Mijn antwoord was een beetje in de trant van de vragensteller, niet helemaal serieus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ok willem ;-)