Moeten wij de helft betalen, bijna 1000 euro, omdat een buur op eigen houtje een gerechtsdeskundige vraagt om de scheidingslijn na te kijken.

Buur betwist grens tussen percelen, trekt de haag zomaar uit, spuit vergif en vraagt nu een gerechtsdeskunde om aan te tonen dat de gemeenschappelijke haag, op hun grond staat en niet exact op de scheidingslijn. Dat blijkt achteraf zo te zijn. (Percelen zijn ooit rechtgetrokken)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
amigo
13 jaar geleden
ik wens je veel sterkte met zulke buren, pas maar op straks gaan ze zonder overleg ook een schutting plaatsen en komen vervolgens met een rekening.....

Antwoorden (4)

Meebetalen moet je alleen maar als je daar op de een of andere manier mee ingestemd hebt of met het gezamenlijk inschakelen van een rechtskundige. Vervelend, hoor, zo'n burenruzie. Overigens moeten jouw buren wel voorkomen dat er gif bij jou terechtkomt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt mij ook. +
Nee, de buurman heeft zelf de gerechtsdeskundige ingeschakeld zonder overleg met jullie. De kosten zijn daarom voor hem. Wel jammer dat er niet even een berichtje naar het Kadaster is gegaan, waar zo de perceelscheiding opgevraagd had kunnen worden

Toegevoegd na 52 seconden:
tegen geringe vergoeding - zeker t.o.v. de gerechtsdeskundige
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als een buurman zijn gelijk wil halen, dan moet deze buurman ook alleen de kosten van de advocaat die hij zelf inschakelt betalen. Punt uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen als je toestemming gegeven hebt. Anders kan hij alles alleen betalen.