Wanneer gaat een Albizia bloeien?

Wie weet wanneer een Albizia gaat bloeien.
Deze staat voor het eerste jaar in de volle grond, nadat hij 2 jaar in zijn pot heeft gewoond.
Hij is dus een jaar of 3 oud.

Bedankt voor het antwoord.

Toegevoegd na 33 minuten:
Hij is al mans hoog en hij staat op meen zonnige plaats.
Welke naam deze draagt weet ik niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
4K

Het beste antwoord

Er is iets niet goed gegaan met mijn vorig antwoord. Wilde nog een foto invoegen maar nu is mijn antwoord weg.
De slaapboom kan oud worden en was vroeger bekend vanwege zijn werking(zie bijgaande link) wij hadden zaadlobben meegenomen uit Kroatie en die hebben wij op 10 a 12 jaar tijd in bloei gekregen met een mooie bloemenkroon.
de struik wordt ,ten onrechte, hier in nederland ook wel Poederkwaststruik genoemd maar dat is toch wel iets anders.
Pieter

Toegevoegd na 3 minuten:
Had ook deze link moeten zijn!
Grtjs
Pieter
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ja dat is moeilijk te zeggen, er zijn wel 150 soorten Albizia's en welke heb je dan?
En dan nog is het moeilijk, je schrijft dat hij nu 3 jaar oud is, maar hoe groot is hij nu dan?
Ik vermoed, dat deze slaapboom, pas gaat bloeien als hij mans hoog is en op een goede standplaats staat in de juiste grond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als hij al manshoog is, zal hij wel binnen een paar jaar gaan bloeien, maar als het een hoge soort is, dan kan het nog wel veel langer gaan duren, reken er wel op dat de meeste soorten niet goed winterhard zijn.
Die bestaan wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij weet echt veel over de natuur!!
PLUS! En dat is gelijk 21.000! Gefeliciteerd!!
Knap gedaan!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je Conan.