Krijgen deze teveel of te weinig liefde wat doe ik fout?

Staan ze teveel in de zon geef ik ze teveel water wat doe ik hier toch fout...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

De kalanchoë mag niet te veel water krijgen. In de zomer 1 keer per week, en de winter 1 keer in de 14 dagen.
kamertemperatuur is ideaal, maar de Kalanchoë doet het ook goed tussen 12° C en 23°C;
Elke 2 à 3 weken een scheutje plantenvoeding bij het gietwater doen; als hij in bloei staat.
Uitgebloeide bloemetjes: voor een goede doorbloei niet verwijderen, zo voorkom je beschadiging van de bloemknoppen
Plaatsing: bij voorkeur op een lichte plaats. De Kalanchoë kan ook goed tegen felle zon
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat is een vetplant. Deze moeten weinig water, tenzij ze bloeien, dan mogen ze iets meer water.

De dode bloemen moet je eruit halen, dan blijft hij lekker lang doorbloeien. Maar zo te zien is er niks mis mee, behalve de dode bloemetjes. Deze zijn uitgebloeid en moet je gewoon weghalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit is een kalanchoe een vetplant dus niet te veel water en op een lichte plaats zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de oude bloempjes van deze Kalanchoë vallen er niet af zoals bij de rode soort, je moet ze er dus afplukken en niet te veel water geven, eens in de twee weken is voldoende.