Je moet er lekker op kunnen slapen.
13 jaar geleden
Goede ondersteuning; lange levensduur; goede vochtregulering; in elkaar zitten zoals jij dat wilt (losse topmatrassen of één? hoofdbord? voetenbord? zonder iets aan het voeteneind loop je de kans dat de topmatras elke nacht iets verschuift); stevige overtrek, liefst wasbaar; garantie; vervangbare topdekmatras (is meestal geen probleem want je kunt altijd wel een extra kopen tegen de tijd dat je dat zou willen).

Als je een lattenbodem plus matras gewend bent, kan het even wennen zijn om een boxspring te hebben. Ik moest zelf in elk geval een tijdje wennen, de vering was erg anders ;-) Vaak zie je dan ook dat winkels een proefperiode kunnen geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een boxspring is een zeer comfortabel verend en vochtregulerend slaapsysteem. U heeft de keuze uit pocketvering of bonellvering welke de basis vormt van de boxspring, afgedekt met hoogwaardige en natuurlijke materialen om het beste ligcomfort te garanderen. Onontbeerlijk voor uw lichaam om optimaal te kunnen ontspannen.

Al onze Swiss Sense boxsprings zijn zowel in een vlakke als in een elektrisch verstelbare uitvoering leverbaar. Zowel het hoofd- als het voeteneinde, voorzien van knieknik, kunt u traploos verstellen opdat u optimaal kunt genieten van uw boxspring.
Via het eenvoudige bedieningspaneel stelt u uw ideale slaap-, ontbijt-, relax-, en leesstand in. Een elektrisch verstelbare boxspring is een aanrader als u meer verwacht van uw boxspring dan optimaal slaapcomfort.

Uiteindelijk wordt de boxspring voorzien van een bekledingsstof welke verkrijgbaar is in diverse kleuren en dessins. Dit biedt u de mogelijkheid om de boxspring te combineren in elk gewenst interieur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De juiste hardheid in combinatie met je lichaamsgewicht.
Lichaamsondersteuning.
Vochtregeling.
Duurzaamheid.
Elasticiteit
En dat alles in combinatie met de prijs.
Dus prijs/kwaliteit verhouding.

En veel hangt af van de matras die je er op legt.

Maar vooral: veel uitproberen, want het is zo
persoonlijk!

Hier vind je heel veel informatie over goed slapen.
Kijk maar eens naar de test en de vergelijking tussen Ikea [ waar je tot drie keer toe mag ruilen als het niet bevalt] en Hastens. En de prijzen.

http://www.eijerkamp.nl/slaapkamer/bedden_bodem/Mastras_Planet/Consumentenbond_artikel_matras_planet_eastborn.pdf/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij een goedkopere soort geven ze 3 jaar garantie en bij een duurdere 5 jaar. Dit is wel snel voorbij hoor. Een topper kan je regelmatig vervangen. Ook dit kan in de papieren lopen. Verder is mijn ervaring dat je in een speciaalzaak vakkundig en goed geholpen wordt. Het is aan te raden om je vragen van te voren op schrijft.