Mag men een kachel, bv. pelletkachel of houtkachel tegen de muur plaatsen naast een grote glazen deur ?

zou het glas door de warmte niet kunnen barsten. het is wel dubbel glas maar 35 j. oud dus niet zo stevig als nu. er blijft maar een klein stukje muur over, dus veel keus is er niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
2.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je geen gelegenheid de kachel iets van de muur af te plaatsen? Dan kan het zeker wel.

Antwoorden (2)

Dat zou ik maar niet doen.
Een jaar of 5 geleden is hier mijn hele boerderij bijna afgefikt omdat de houtkachel vlak bij een houten wand stond.
Gelukkig kwamen we op tijd thuis; brandweer gebeld en die konden het proces stoppen.
Anders zou ik nu zonder huis zitten.
Niet doen dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me niet raadzaam.Indien het niet anders kan zal ik er een goede isolatie tussen zetten.Brandvrij natuurlijk