Hoe voorkom ik dat m'n muren pikzwart worden van mijn ionisatorlampen?

een soort aluhoedje rond de lamp frotten?
vershoudfolie tegen de muur plakken?

13 jaar geleden
in: Interieur

Antwoorden (4)

Het is geïoniseerd stof/vuil dat op je muren zit. Je zou iets tussen de lamp en de muur kunnen plaatsen wat dan vervolgens het vuil opvangt. Je kunt dat dan schoonmaken met een vochtige doek, dat deïoniseert het stof weer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
ja, maar wat en hoe plaatst ik het tussen de lamp en de muur, dat is de vraag ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iets, wees creatief. Een mini-kamerschermpje :P Misschien simpelweg een foto?
Rieneke1
13 jaar geleden
nee widar, zo zijn we niet getrouwd :)
ik heb m'n kop al afgepijnigd, en vraag nu jullie creativiteit!
kamerschermpje of foto is geen strak plan vrees ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom niet? kun je makkelijk schoonmaken
Rieneke1
13 jaar geleden
kijk even bij de reacties op m'n vraag, dan zie je op de link wat ik heb: een plug-in.
daar past geen kamerscherm tussen :)
en een foto is veel te klein, en om er nou een poster achter te frotten, nee..
je moet wel wat doen voor je puntje hoor ;p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah, je hebt een plug-in, daar had ik even niet aan gedacht. Tja, dan heb je zelf het antwoord al wel zo'n beetje gegeven. Je moet dan inderdaad iets om die lamp "frutten" of wat op de muur plakken. Of opnieuw behangen met afwasbaar behang :P
Ivana
13 jaar geleden
Kan je (mooi) een stuk transparant plakplastic op de muur maken. Dan blijft de muur hetzelfde, al glimt hij iets. Dat kan worden afgeveegd met een vochtige lap. Je hoeft dan geen onmogelijke frottige zaken er omheen te plooien.
De fabrikant zegt dit:

Kan er donkere aanslag rond de producten ontstaan? Bij de lampen zal er nagenoeg geen aanslag ontstaan. Bij de plugin kan er op het apparaat of daarom heen aanslag onstaan. Deze is met een vochtige doek te verwijderen.

Afnemen met een vochtig doekje zou voldoende moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De enige oplossing is volgens mij de lampen verwijderen, maar dat zal wel geen optie zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ionisatoren reinigen de lucht - maar ALLEEN als je ze regelmatig op de voorgeschreven manier reinigt. Doe je dat niet, dan *vervuilen* ze de lucht juist. Dat is wat jij ziet gebeuren.

Ik vermoed dus dat je jouw lampen niet regelmatig reinigt - en dan bedoel ik wat meer dan het gebruikelijke afstoffen of afnemen met een licht vochtige doek.

Wees blij dat het vuil dat jouw lampen nu produceren, neerslaat op je muren. Alles wat op je muren neerslaat, zit in ieder geval niet meer in de lucht, en komt dus niet meer in de longen.

Bedenk je wel dat niet al het geproduceerde vuil neerslaat op je muren. Een deel blijft altijd in de lucht hangen; jouw lampen zijn dus op dit moment niet bepaald gezond.

De oplossing: reinig de lampen regelmatig op de voorgeschreven manier.

Heb je bij jouw lampen geen reinigingsvoorschrift gekregen, dan heeft de fabrikant een onvolledig product geleverd. Jij zit nu met de gebakken peren: je wilde je lucht zuiveren, maar je bent de lucht juist aan het verontreinigen. In dat geval rest maar één ding: breng die lampen naar het KCA en koop fatsoenlijke ionisatoren - die zijn er zowel in lampvorm als in pure ionisatorvorm.