we gaan verhuizen maar wat moet ik nu doen?

ik en me vriend hebben samen een huisje en gaan samenwonen deden we al maarja nu word het huis groter natuurlijk.
nu wilt hij glazen lampen en ik niet ik vind het verschrikkelijk maar hoe kan ik hem dat nou uitleggen ik heb al verteld dat ik het niks vind want ik doe het huishouden en ik kan traks 3 keer per dag lampen af gaan doen.
wat nu? heb geen zin om er ruzie over te maken

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je nu al zo'n probleem hebt met glazen lampen dan zou ik me nog maar eens bezinnen op het samenwonen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
honni emt de rest zijn we eens maar lampen is gewoon ff een puntje wat natuurlijk ook mooi erbij moet staan ken moeilijk 600 verschillendelampen in huis halen he en we wonen al een jaar samen dus

Het beste antwoord

Ik begrijp niet waarom jij ze schoon moet maken, en hij niet. Maar wat nog minder leuk is, is dat je spullen in huis gaat halen die jij niet mooi vindt. Probeer een middenweg te vinden, en overleg goed met elkaar. Als hij echt zo graag die lampen wil, kan je je er misschien ook bij neerleggen en er een 'tegenprestatie' voor terug vragen. En verhuizen is al niet zo leuk, best stressvol..
Ruzie maken heeft heel weinig zin, een oplossing vinden door te overleggen is veel leuker :-) en beter voor de sfeer! Maak er iets positiefs van, want samen jullie eigen huissie is zo leuk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
we zijn gisteren gaan kijken en we hebben GEEN glazen lampen vrouwen overwinnen wel we hebben een 3de persoon meegenomen om mening te vertellen haha

Andere antwoorden (7)

Dezelfde reden die je bij je vraag opgeeft kan je natuurlijk ook met je vriend bespreken. Het zou voor mij een voldoende reden zijn om jouw de keuze te laten maken.
Misschien komt hij tot inkeer. Zeg hem dat jij de binnenbaas bent en hij de buitenbaas, misschien helpt dat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stel dan voor dat hij dan de glazen wekelijks moet schoonmaken. (geven en namen, toch?) Misschien is het dan toch niet zo goed idee voor hem ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
dit vind ik een mooie optie, als jij het niet wilt vanwege het schoonmaken en hij wel zeg dan dat je best die lampen wil als hij ze dan schoon houdt, en als hij dat niet wil, dat het voor jou werkbaar moet zijn en er dan dus geen glazen lampen komen.
Ha, die Menneke1990;

Ik denk dat jullie vooor je gaat samenwonen het eerst maar eens over bepaalde dingen eens moeten zien te worden. Bijvoorbeeld over de inrichting van jullie huis. Misschien zijn er op het gebied van de verschillen wel alternatieven die je beiden mooi vindt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hiervoor heb je geen ruzie nodig. Zeg gewoon dat als je SAMEN woont dat je SAMEN het interieur kiest en zoek dus SAMEN lampen die jullie ALLEBEI leuk vinden. Kan me moeilijk voorstellen dat dit de enige lampen zijn die hij leuk vind.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha dan ken je me vriend niet ;)
Je moet wel je goede argumenten TEGEN eerst op een rijtje zetten, want drie maal per dag de lampen afstoffen, dat doet geen enkele huisvrouw/ man.
Dus je vindt ze lelijk of je vindt ze onpraktisch. Als je dat dan goed voor jezelf weet, kan je ook verdedigen waarom je iets niet wilt. Is dat een zinvol en doorslaggevend argument, dan zal je vriend instemmen.
Zo kan je de hele inrichting de revue laten passeren. Zijn jouw argumenten echter minder zwaarwegend, geef de ander dan ook de ruimte om zijn smaak bij bepaalde onderdelen te laten prevaleren.
Succes.
Ivana
13 jaar geleden
Als hij per se glazen lampen wil en jij die lampen niet lelijk vindt, dan lijkt het me simpel: jullie kopen samen zulke lampen en hij houdt ze schoon.
Als daar niet over te praten valt, sja... Dan is het of ruzie maken over andere lampen en of hem z'n zin geven.
Maar vertel hem dan wel het laatste nieuws: mannen doen tegenwoordig mee in het huishouden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt er per ongeluk af en toe 1 breken, ze zijn met een barst erin niet om aan te zien.
Zo krijg je geen ruzie maar vast wel nieuwe lampen.