Hoe kan ik antiek was van mijn kast verwijderen?

Ik heb al wasbenzine, en schilderschoon en waslaas verwijderaar van hg geprobeerd.

Toegevoegd na 4 minuten:
De was zit geen in de kast, in de nerven en in het houtsnijwerk.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
1.6K

Het beste antwoord

met heet water en soda erin
daar haal je de was mee eraf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Met glas afkrabben...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afbrabbel met behangverwijderaar spaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Met heet water waarin een flinke schep biotex is opgelost. Op het hout borstelen en daarna met schoon heet water afspoelen."

Ik zou zelf eerst voorzichtig de dikste laag af proberen te schrapen en dan een sopje erop loslaten, of van die meubelwasremover (te koop bij de drogist).

Let op: welk middel je ook gebruikt, eerst even uitproberen op bijvoorbeeld een hoekje aan de binnenkant om te zien of er geen ongewenste effecten optreden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het eens met een messing-borstel proberen, deze is zacht en beschadigd het hout niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een allesreiniger. neem warm water en doe er iets allesreiniger in. Boen de kast met het sopje en droog de kast af met handdoeken.
Nu zal het hout eerst opdrogen met lichtere plekken,dus wacht je tot het hout goed droog is en dan wrijf je hem weer in met bijenwas..
Of het moet de bedoeling zijn dat je de kast wilt verven,dan niet in de was zetten...