kamer van 4 bij 4,5 hoe kan ik dit het beste inrichten?

-er moet een bed, bureau en kast zeker in, het liefst nog een stoel en nog een extra kast(je)
heb zitten kijken maar vind het erg lastig, heb namelijk veel deuren/ramen. Heb een soort 'balkon' waardoor dus een muur ookal bezet is omdat daar een deur/raam staat....... dan heb ik nog aan een muur een deur waar vroeger een soort van mini ingebouwd kastje stond (kan bijna niks in) en dan heb ik nog twee ramen en de openingsdeur.........iemand tips ideeën hoe ik het beste het ingericht krijg? of iemand goede tips voor ruimtebesparing, wil namelijk wel een goede kledingkast waar ik ook me kleding kan hangen en niet alles opgevouwen in laden.
alvast bedankt

Toegevoegd na 36 minuten:
het liefst mogelijkheden zonder hoogslaper, heb namelijk al een bed

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
3.4K

Antwoorden (10)

Ik zou in ieder geval het bed hoog maken met daaronder een bureau. Aan de kopse kant van het bed zet je een kast van een meter breed met hangmogelijkheid voor kleding. Je hebt dan een oppervlakte van 1x2,5 meter nodig. Dan hou jou nog ruimte over voor een stoel of een klein bankje. Een eventuele tv kun je aan de muur of aan de zijkant van de kast monteren.

Toegevoegd na 2 minuten:
hieronder zie je een voorbeeld van een zogenaamde hoogslaper, met een kast onder het bed. Ik zou een kast er los naast zetten, zodat deze hoger is.
Plaatje bij antwoord
13 jaar geleden
Wat altijd een succes is, is een bed met kasten er omheen. Zo heb je alles tegen 1 muur staan.

Overige meubels kun je dan elders neerzetten.
Ook kun je een sidetable of niet zo'n diepe ladenkast tegen het voeteneinde van je bed plaatsten en hier wat op zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik Google,s tekenprogramma.
Zet uw meubels op schaal, en verplaats deze door uw op schaal nagebouwde kamer.
(is beter dan lopen te slepen met zware meubels.
Overigens meten is weten.
Ukunt bv een kast ook als roomdivider gebruiken.

http://sketchup.google.com/3dwarehouse/

http://sketchup.google.com/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een heel erg idee, maar toch: ga eens rondlopen in de IKEA. Daar zijn heel veel ingerichte ruimtes te bekijken met slimme ruimtebesparende ideeen.
En een tip voor je bed: zet er hoge pootjes onder zodat er opbergbakken onder passen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 zou ik ook doen. Ze hebben een programma waar je online kan inrichten.http://www.ikea.com/ms/nl_NL/rooms_ideas/planner_youth/index.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal niet erg. Was ook meteen mijn idee. Naast voorbeeldinrichtingen van kleine ruimtes kun je wel meer ruimtebesparende ideeën bij IKEA vinden.
Je geeft aan dat het liefst geen hoogslaper wilt maar feitelijk is dat op zo een kleine oppervlak wel het beste. Als je op marktplaats kijkt kan je voor een klein bedrag een mooie hoogslaper kopen en als je al een bed hebt dan kan je in ieder geval je eigen matras houden (en wellicht jouw bed weer op deze manier verkopen) Als je alleen maar hoger slaapt kan je zomaar een bank onder je bed zetten. Of je koopt een degelijke slaapbank dat is ook echt heel ruimtebesparend. Let dan wel goed op dat het een hele goede slaapbank is. Daarnaast kan je dan meubilair (tafeltje, kastje) op wieltjes kopen zodat het in de avond makkelijk verschuiven is.
Of je koopt een ouderwets opklapbed op marktplaats (volgens mij maken ze die niet meer nl) en wint op dit manier heel veel ruimte.
Verder kan je bij de IKEA gaan kijken waar ze zich echt hebben gespecialiseerd in ruimtebesparende oplossingen. Werken met spiegels kan ook optisch de ruimte groter maken. En zorg dat het opgeruimd is dus niet teveel open kastjes dat maakt het druk en dan lijkt het kleiner.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zet je bed vlakbij de raamkant, zo heb je die muur toch gebruikt. Met een tweepersoonsbed staat de ruimte natuurlijk snel vol, maar even ervanuit gaande dat je een eenpersoonsbed hebt, denk ik dat je dan ruimte genoeg overhoud tegen de andere muren om meubels te plaatsen.

Als die ingebouwde kast toch al zo klein is, kun je ook overwegen om die gewoon niet te gebruiken en er een andere kast voor te zetten.

Wat betreft de andere ramen... Je kunt er natuurlijk gewoon een kast voor zetten, maar ik neem aan dat je dat niet wilt. Dan heb je een kast in delen nodig, met minstens 1 hoog deel waarin je je kleren kunt hangen en 1 of meer lage delen die je dan onder de ramen plaatst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een slaapbankje .
gebruik de hoeken van de kamer door er een rechthoek van te maken doormiddel van driehoekplanken en doe die zo hoog mogelijk in de hoeken voor extra bergruimte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jouw bed tegelijk tot zitbank bombarderen met veel kussens erin. Voor kledingkast: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60104858
Neem je desnoods 2 voor dat geld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wie weinig ruimte heeft, moet het in de hoogte zoeken! Dat is echt de beste, misschien wel de enige oplossing.
Je hebt al een bed, zeg je, maar tegenwoordig kun je voor een habbekrats aan een nieuw bed komen. (eventueel nieuw matras, of je eigen gebruiken) Marktplaats biedt ongekende mogelijkheden. Je kunt je eigen bed er ws ook kwijt!
Nu mensen vrijwel voor alles wat ze kwijt willen bij de vuilstort moeten betalen, hebben ze graag weer wat moeite over, om wat zinvoller van hun spullen af te komen.
In de hoogte werken dus: hoge kasten, extra planken aan de muur..je zult versteld staan wat je met een piepkleine ruimte kunt doen.
Een van mijn kinderen heeft jarenlang in een soort ' kast' gewoond, Ze kon er meer kwijt dan menigeen op een ' normale' kamer. ( De boeken tot aan het plafond. de studie- en werk- annex eet- en van-alles-wat-zich-voordoet ruimte onder het bed. geen plekje van de wanden is onbenut gebleven! Ja, we moesten in sommige dingen investeren , dat is waar, maar dat was er vanwege de lage huur in een paar weken alweer uit!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik ook een paar bakken (op wieltjes) om onder je bed te zetten, en maak ook gebruik van de ruimte bovenin, hang er bijvoorbeeld enkele kasten hoog op zodat het niet in de weg staat.