Kun je je hele slaapkamer geheel verduisteren met witte gordijnen?

Het lijkt me sterk dat er geen licht bij komt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Interieur
2.9K

Het beste antwoord

Ja, dat kan.

Waar het om gaat is dat er van buiten geen licht binnenkomt. Als je je gordijnen dik genoeg maakt kun je elke kleur uitkiezen die je wilt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Natuurlijk kan dat. Als het materiaal/stof maar dik genoeg is om de slaapkamer in z'n geheel te verduisteren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt met elke kleur gordijnen de slaapkamer geheel verduisteren. Het zit hem meer in het materiaal dan de kleur van de gordijnen.

Er zijn namenlijk speciale verduisteringsgordijnen die alle licht tegenhouden doordat er een laagje inzit dat geen enkel licht door laat. Deze verduisteringsgordijnen zijn zo'n beetje in alle kleuren te verkrijgen, dus ook wit en kun je alleen ophangen of in combinatie met andere gordijnen (bijv. vitrage).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dat kan zeker, je ogen sluiten helpt ook heel wat...
Als de gordijnen geen licht doorlaten, speciaal stof is dat, dan heb je een verduisterend gordijn... De muren kunnen toch ook wit zijn... Verduisteren toch ook...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er bestaat speciale lichtdichte stof...die lijkt een beetje op kunstleer... en die is verkrijgbaar in diverse kleuren, ook in wit
Er zijn ook lichtdichte rolgordijnen te koop...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De antwoorden die gegeven zijn, zijn juist. Lichtdicht heeft te maken met het niet doorlaten van licht van buiten, en dat kun je met alle kleuren gordijn bereiken.
Het is natuurlijk wel zo dat je met donkere gordijnen sneller een 'donkere' kamer krijgt, omdat de stof dan het eventueel aanwezige licht niet terugkaatst. Hetzelfde geldt voor je muren. Een donkere muur zal minder licht weerkaatsen dan een witte muur, en de kamer zal er donkerder van worden.
Als je dus een slaapkamer wil die midden op de dag stikdonker is, neem dan donkere gordijnen en een donkere wandbedekking. Gaat het enkel om het licht van buiten, dan kun je iedere kleur nemen die je wil, mits de stof voorzien is van een lichtdichte laag, of zo dik is dat er echt geen licht doorheen komt.