Hoe kan ik deze slaapkamer het beste indelen?

Ik heb een slaapkamer met een onhandige vorm (kijk foto en filmpje) en ik wil deze graag opnieuw inrichten. Ik weet niet de afmetingen. Ik wil in deze kamer graag een 1,5 persoons bed (queen size), kledingkast en groot bureau plaatsen. Zou iemand kunnen helpen?

Picture for question
2 weken geleden
in: Interieur
1.5K
Ritsuka
2 weken geleden
Zorg er eerst eens voor dat je alles goed hebt opgemeten, daarna kun je aan de slag met een ontwerpprogramma op je pc (zijn gratis websites voor), of je gaat aan de slag met schuiven met uitgeknipte papiertjes.
Amadea
2 weken geleden
Tip: bekijk (youtube) filmpjes over tiny houses, daar krijg je heel veel ideeën door over het zo nuttig mogelijk benutten van beperkte ruimte.

Antwoorden (1)

Door het schuine dak is het lastig om met uitgeknipte meubeltjes te gaan schuiven op een plattegrond. Want afhankelijk van de hoogte kan iets wel of niet onder het dak. Door dat schuine dak is het ook lastig de grootte van de plattegrond te bepalen. Het is wel mogelijk (en handig!) om even op te meten hoeveel ruimte je hebt tussen de houten balken en de achtermuur.

En juist door dat schuine dak zou ik zeggen: zet je bed met het voeteneinde onder het schuine dak. Dat is even lastig met het bed opmaken, maar dan benut je wel de ruimte het beste. Neem een niet te hoog bed, zet wieltjes of glij-dopjes onder de poten, dan kun je het bed makkelijk naar voren trekken voor bed opmaken, stofzuigen en slapen en weer wegschuiven als je 's morgens opstaat.

Zet je bed dan direct naast die houten balken, dus in het midden van de kamer. Nachtkastje kan dan aan de andere kant van die balken, daar kun je met je arm wel doorheen om een lampje uit te doen. Of je hangt het e.e.a. op aan de balk (lampje, schapje) dan heb je geen los nachtkastje meer nodig.

Bureau een kwartslag draaien, of een L-vormig bureau maken. Dat kan tegen de achtermuur, met schapjes, pinboard etc boven je bureau om dingen op te ruimen. Want zoals ik nu in het filmpje zie, is er wel een bureau maar het is nauwelijks nog te zien onder alle losse spullen die erop liggen. Als je je bureau alleen gebruikt om dingen op neer te leggen, kun je beter gewoon een extra kastje nemen en alles opruimen.

Kledingkast kan ongeveer op de plek blijven. Rieten stoeltje kan er dan nog naast, eventueel met daarboven haakjes of een stang voor kleerhangers.

Tip 1: ruim eerst je kamer eens goed op, dan kun je beter zien hoeveel ruimte je nu hebt.
Tip 2: neem een rol schildersplakband en een rolmaat. Meet uit waar je bed en bureau zouden komen als je ze verschuift en plak dat op de vloer. Dan kun je zien (en uitproberen) of er genoeg ruimte tussen is om te lopen en om je bureaustoel te gebruiken.
2 weken geleden
OnlineElle
2 weken geleden
De ruimte tussen de muur en de paal is maximaal 1 meter, hier past dus niks tussen
Inekez1
2 weken geleden
Ik bedoel de andere kant van de paal.