Wie was de uitvinder van het penslot?

Ook wel "sterslot" genoemd

een jaar geleden
in: Interieur
1K
tinus1969
een jaar geleden
Heb je hier wat aan? https://en.m.wikipedia.org/wiki/Pin_tumbler_lock

Antwoorden (1)

Zeiss Ikon is de uitvinder van dit type insteekslot.
Met dank aan Antoni: uitvindingen worden tegenwoordig gedaan door teams (van grote bedrijven), vrijwel nooit meer door personen, zoals in de 19e eeuw en daarvoor.
Toegevoegd op 31 december 2022 13:16: tekst
een jaar geleden
Amadea
een jaar geleden
Dat is geen persoon, wat gevraagd wordt, maar een bedrijf.
Antoni
een jaar geleden
Ja, uitvindingen worden 'tegenwoordig' gedaan door teams (van grote bedrijven), vrijwel nooit meer door personen, zoals in de 19e eeuw en daarvóór.
SimonV
een jaar geleden
@Antoni
Inderdaad. Bedankt voor je toelichting.
Antoni
een jaar geleden
Graag gedaan, @SimonV.