Hoe reinigt men oosterse tapijten, welk produkt is hiervoor geschikt ?

de poes heeft een paar keer overgegeven op de tapijten, heb het met wat water afgewreven maar er blijft nog een vlekje zichtbaar.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
9.1K

Het beste antwoord

Absoluut geen chemische middelen als allesreiniger gebruiken. Als je een echt Perzisch tapijt hebt, is het gemaakt van een zeer vetrijke wol. Wanneer je chemische schoonmaakmiddelen gaat gebruiken, wordt deze wol aangetast en krijg je nog veel raardere vlekken op je tapijt. Het beste wat je kan doen is de vlek goed nat maken met lauw warm water en goed, stevig deppen. Nooit wrijven uiteraard, je wrijft de vlek dan helemaal uit. Een goed middel is ook Spa rood, een natuurlijk product met een bruisende werking. Giet dit over de vlek en begin weer met deppen. Zorg nadien dat het tapijt goed de tijd krijgt om te drogen, ook aan de onderkant. Dit om rotten te voorkomen.
Werkt dit niet, stuur me een PB, dan geef ik je een adres van een bedrijf welke de vlek er dan voor 99% wel uitkrijgt.
Succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
Wat ik er even bij moet vermelden is dat het belangrijk is om een Oosters tapijt te reinigen op een natuurlijke manier. Een echt Oosters tapijt is immers ook een natuurproduct. Wol en de kleurstoffen zijn natuurlijke producten welke absoluut niet tegen chemische middelen als shampoo en allesreiniger kunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Boenen met warm water en een scheutje azijn.

Toegevoegd na 4 minuten:
Het kan ook prima met een beetje milde schampoo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schoonmaken met allesreiniger met een scheutje schoonmaakazijn erin, flink boenen en dan op laten drogen en het is weer schoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sapur Tapijtreiniger
Tapijtdieptereiniger Sapur is beschikbaar in poeder en spray. Uw tapijt eerst grondig stofzuigen, vervolgens het product gelijkmatig over het tapijt uitstrooien. Het product laten inwerken tot het tapijt volledig droog is, opnieuw stofzuigen. Resultaat: een schitterend proper...
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar op een oosters tapijt wate en azijn en shampoo is echt niet goed
beter echt droog producten
Wacht tot er weer sneeuw ligt (dat kan met deze temperatuur nog wel even duren) en leg het kleed ondersteboven in de verse sneeuw. Voor nu lijkt me die tip van het spawater heel bruikbaar.