Hoe lang mag een vacuüm verpakt matras verpakt blijven?

Ik heb zo rond de 6e van juni een topper ontvangen. Die zitten tegenwoordig opgerold en vacuüm verpakt. Dan kan zo'n matras tot wel 70% dunner worden Nou heb ik vernomen dat dit de kwaliteit niet ten goede gaat. Als dit te lang zo verpakt zou blijven kan het matras daadwerkelijk dunner worden en niet goed meer uitzetten na het uitpakken. Nou wil ik de mijne nog even verpakt laten ivm met verbouwing. Of kan het beter vast uitpakt worden? Heeft iemand hier verstand van?

een jaar geleden
in: Interieur
8.5K
tinus1969
een jaar geleden
Hoe lang zou die matras al ingepakt in het magazijn hebben gelegen?

Antwoorden (1)

Het hangt af van de fabrikant en de matras. Sommige fabrikanten zullen aanbevelen dat je het niet langer dan een week doet, terwijl andere zeggen dat je deze maximaal twee maanden verpakt kunt bewaren.

Het beste is echter om de schuimmatras zo snel mogelijk uit de doos te halen. De matrassen worden een paar dagen voor verzending pas gecomprimeerd, zodat het schuim in de matras niet te lang samengedrukt blijft. Hoe langer je de schuimmatras verpakt laat, hoe langer het duurt voordat deze weer zijn volledige vorm heeft gekregen.
Als de structuur is aangetast, zal deze mogelijk nooit meer zijn definitieve vorm aannemen.
De kwaliteit van het geheugenschuim kan niet alleen verslechteren, maar te lang samendrukken kan ook voorkomen dat de matras volledig uitzet. Het kan kan na uitpakken tussen de 24 en 72 uur duren voordat deze volledig is uitgezet.
Hier staan een paar maximale verpaktermijnen van fabrikanten genoemd:
https://www.terrycralle.com/how-long-can-you-leave-a-memory-foam-mattress-in-the-box/
Toegevoegd op 21 juni 2022 09:06: tekst
een jaar geleden