Wat van vloer is dit?

Wat van vloer is dit? Hoe wordt dit genoemd?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Interieur
1.5K
crispy
2 jaar geleden
Dat is niet heel goed te zien, de foto is niet helemaal scherp en dan nog zie je alleen maar de bovenkant. Ik vermoed dat het linoleum is.
Pieterke
2 jaar geleden
Lijkt op linoleum maar dat foto is niet erg duidelijk.
Pieterke
2 jaar geleden
dat foto moet zijn de foto

Antwoorden (2)

Als dit oud is en daar lijkt het op noemden wij dat vroeger ballatred.
Daar werden treden van de trap met bekleed en ook de keuken was erg dik en oersterk.
Mocht dit zo zijn dan zit er misschien een minder leuke achterkant aan zoiets als asbest.
Er waren in die tijd meerdere vloerzeil namen.
In de jaren tachtig is Balatred er mee gestopt.
Mocht dit zo zijn dan zit er misschien een minder leuke achterkant aan zoiets als asbest.
Er waren in die tijd meerdere vloerzeil namen.
In de jaren tachtig is Balatred er mee gestopt.
Toegevoegd op 30 januari 2022 21:24: tekst
2 jaar geleden
Dat is waarschijnlijk linoleum.

Dit is een relatief goedkoop materiaal en het is eenvoudig schoon te houden. Daarom wordt het vaak gebruikt in grote ruimtes zoals bijvoorbeeld klaslokalen en andere ruimtes op scholen.