is dat normaal dat de verf van mijn muur er zo gemakkelijk uit komt van de muur?

Ik heb foto's op mijn muur geplakt met ductape en mijn verf kwam er gewoon af.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Interieur
1.5K
Pieterke
2 jaar geleden
Ducttape is veel te sterk om foto's mee op een muur te plakken. Je kunt het denk ik ook niet meer van je foto's halen zonder deze te beschadigen. Dan kun je denk ik beter verpakkingstape gebruiken. Dat plakt steviger dan gewoon plakband maar een stuk minder dan ducttape. Je kunt dat gewoon bij de supermarkt kopen.

Antwoorden (1)

Ja, dat kan normaal zijn, als de muur van tevoren niet goed is ontvet en geschuurd. Een vette ondergrond stoot verf af. Of als de verf niet geschikt was voor de muur.
Ook is een (nog) vochtige ondergrond een vaak voorkomende oorzaak van gemakkelijk loslatende verf.
Zoals Pieterke terecht opmerkt, is ducttape te sterk dus ongeschikt om iets aan de muur te hangen. Hiervoor kun je bijvoorbeeld gebruiken:

• Schilderstape
Die is er in verschilleden kleefkrachten. De blauwe en paarse hebben een lichte kleefkracht en kunnen na 10 dagen ongeveer weer moeiteloos van het behang worden gehaald.

• Blu tack, kleef gum
Ze bestaan al lang, de kleefgum in kleine vierkantjes. Je kunt deze op de achterkant van de foto duwen en daarna tegen de muur drukken. Hierbij geldt ook de regel om het kleefgum met beleid van de muur te halen. Trek je het er in één ruk af dan heb je kans op schade op de muur. Maar met beleid gaat dit zeker lukken.

Zie verder:
https://klusplanet.nl/fotos-aan-muur-plakken/
Toegevoegd op 23 november 2021 08:51: tekst
2 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
het is huis is een nieuwbouw dus ik ben de eerste die er woont
SimonV
2 jaar geleden
Dan kunnen de muren misschien nog niet droog geweest zijn tijdens het verven.
Maar met ducttape haal je de verf er in ieder geval gegarandeerd af.