Kan de achterkant van een kast ook gelijmd worden ipv met spijkers?

Hallo,

Er is een keukenkast die wij aan het monteren zijn.
Alleen de achterkant moet met spijkers anders is er dus een opening en dat is niet de bedoeling van een kast.
Mijn vraag is of die achterkant ook gelijmd kan worden?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Interieur
2.7K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Wat bedoel je met "Als de achterwand vast zit, heeft deze verder niets te houden. '?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Is het beter dan bison trouwens?

Antwoorden (1)

Het is geen probleem om te lijmen. Als de achterwand vast zit, heeft deze verder niets te houden. Ik gebruik daar de lijm van Pattex voor, zie link.
4 jaar geleden
burgos
4 jaar geleden
Dacht dat de achterkant van een kast juist alles in evenwicht hield.
Zonder achterkant vouw je de kast zo dubbel.
Spuikers is toch veel makkelijker,lijm moet ook nog eens drogen.