Wat is een makkelijke kurkentrekker?

Ik had deze, maar tegenwoordig met die plastice kurken krijg ik ze niet open met deze.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
1.7K

Het beste antwoord

Brabantia Kurkentrekker Classic mat

Ik heb in al die jaren geen gemakkelijker kurketrekker kunnen vinden als deze. Stap 1 een aparte mesje om de zijkant van de fleshals van het plastic te ontdoen. Stap 2 kurk ontdoen zonder kracht te gebruiken en waar geen kurk resten in de fles komen. Perfect apparaatje. Een aanrader.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

kijk maar eens op deze site daar staan er heel veel op
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja wij hebben ongeveer zo n zelfde en die werkt perfect
maar als je naar de blokker gaat daar hebben ze die wij hebben ik kan alleen geen afbeelding van vinden
een screwpull. Wel zeer in de buidel tasten, maar daarna kan een kind de was doen. Voor mijzelf betekende het dat ik eindelijk een fles wijn open kon krijgen zonder kracht of stukken kurk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ook voor "plastic" kurken (als je het over de tegenwoordig gebruikte "nep"kurk hebt)!
Kon je die vorige kurk niet doorduwen, de fles in?
Persoonlijk vind ik maar een soort kurkentrekker het handigst. Zit meteen een handig mesje bij om het bovenste randje plastic te verwijderen. De meeste professionele horeca-mensen zweren bij zo'n soort obersmes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoera voor de ouderwetse kelner-opener. Klein, doeltreffend, en je kunt er ook nog een biertje mee openen. Gaat bovendien jaren mee en kost maar 'n paar euro! Daar kan geen space-age uitvinding tegenop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist Stippel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dikke, plus! Dit is de beste. En dan een nog fijne variant is die met een extra scharnier nog aan de voorkant, zodat je de kurk er nog makkelijker uit kan heffen.
Deze van Brabantia, je hoeft alleen maar naar rechts te draaien en elke kurk komt omhoog. Ik wil nooit meet een ander.

Brabantia Kurkentrekker Napoleon

De Brabantia kurkentrekker Napoleon heeft een goede, stevige grip. Deze kurkentrekker zorgt ervoor dat u alle wijnflessen gemakkelijk open krijgt. Alleen een paar slagen naar rechts draaien en de kurk wordt automatisch uit de fles getrokken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zomaar bedankt voor de bedoelde + maar de - weghalen zal niet lukken.
Maartje36 laat een goed sommeliersmes zien, zoals ik het zelf al jaren gebruik.
Het belangrijke verschil met jouw kurkentrekker is, dat die van jou een gesloten schroef heeft, die een gat boort met wat houvast, en die van Maartje heeft een open schroef, die een rond gat boort met veel meer houvast.

Toegevoegd na 2 minuten:
Nou ja, rond gat: de spiraal gaat er in zijn geheel in, het gat krijgt de vorm van een wenteltrap en bij opwaartse kracht geeft dat veel meer houvast.

Toegevoegd na 5 minuten:
En die open spiraal drukt de kurk, ook de synthetische, minder uit naar de zijkant, waardoor die vaster komt te zitten.
De gesloten kurkschroef duwt veel kurk opzij.