Wat zal ongeveer meerwerk kosten bij nieuwbouw van toilet en radiater?

Ik heb een nieuwbouwhuis op het oog met vloerverwarming. Echter ik zou graag een extra radiator in de woonkamer willen. Omdat dat makkelijk is als ik snel warmte wil. Ook een toilet op de tweede verdieping in de badkamer. De toilet van de benedenverdieping ligt er ongeveer een anderhalve meter boven de plaats waar ik de extra toilet wil in de badkamer. Wat kan dat ongeveer aan meerwerk opleveren. (enkel de buizen en leidingen en rioolafvoer dus niet de radiator e de toiletpot zelf)

vr gr Gonna

6 jaar geleden
in: Interieur
1.9K
Reddie
6 jaar geleden
Ik denk dat je dat het beste aan de aannemer kunt vragen.
Beter dan gissingen op GV af te wachten.
Utrecht
6 jaar geleden
Inderdaad geen peil op te trekken.
Reken op flinke meerkosten: de standaard is doorgaans nogal minimaal (erg basic). Elke wijzigingen betekent aanpassing van de standaard bouwplannen én omdat je geen keuze hebt in wie je de extra's laat leveren/installeren, betaal je de hoofdprijs. (eigen ervaring 15 jaar geleden).
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Meerwerk is vaak bizar duur, vooral omdat je eigenlijk niet de keuze hebt het door iemand anders te laten doen. Bij grotere projecten zijn er vaak prijslijsten met meerwerk, dan kan je een idee krijgen voor de standaard meerwerk dingen.

Antwoorden (1)

Als je je huis verwarmt via vloerverwarming, en je zou er een paar radiatoren bij willen hangen vanwege de snelle warmte, dan ben je er niet met alleen radiatoren en leiding.
Je hebt een gescheiden systeem nodig, omdat het water voor de vloerverwarming lang zo heet niet mag worden als voor radiatoren. Als het water in de vloerverwarming te warm word, kan de vloer barsten. Water voor de radiatoren mag 70 tot 80 graden celsius worden, voor vloerverwarming ergens tot de 30 graden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Kortom, het meerwerk én de meerkosten zullen nogal oplopen.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Mogelijk is een actieve convector een optie, dat is een convector met ingebouwde ventilatoren. Die werken ook nog bij lage water temperaturen.