Blaadjes Pachira Aquatica hangen er slap bij, wat te doen?

Ik heb een Pachira Aquatica boompje in huis staan sinds ongeveer een half jaar. De eerste maanden stond hij er prachtig bij, de laatste maanden hangen de blaadjes er maar slapjes bij.
Hij staat normaliter zo'n 3 meter van het raam af in een doorzonwoning. Volgens de Intratuin (waar ik hem had gekocht) had de grond voldoende voeding voor een half jaar. Aantal weken geleden zelf voeding gegeven. Verder geef ik eens in de 4 weken water (conform label).
Wat kan ik doen om weer wat leven in de plant te krijgen? Hoe zorg ik ervoor dat de bladeren weer sterk en mooi groen worden?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Interieur
8.4K

Antwoorden (1)

Ze houden van vocht en van volle zon. Alleen zou ik een zieltogende plant zoals deze nu niet in de volle zon zetten. Als ik naar de kleur kijk dan lijkt het me dat deze plant ook een voedselgebrek heeft, dus ik zou 'm vanaf nu regelmatig voeding geven. Gaandeweg de plant opknapt kan je 'm ook wat zonniger zetten. Succes!
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dankje voor je antwoord! Ik heb pokon plantenvoeding voor kamerplanten. Kan ik dat ook geven zonder dat ik het met water verdun?
Rieneke1
7 jaar geleden
Waarom zou je dat doen, terwijl de pachira een liefhebber van vochtige grond is? En nee, sowieso altijd verdunnen en in de juiste dosering toedienen. Nu extra veel gaan geven gaat de plant geen goed doen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Omdat er op de beschrijving van de plant staat dat hij maar 1x in de maand water behoeft, terwijl de plantenvoeding elke week mag volgens de beschrijving. Maar het advies is helder: plantenvoeding verdunnen en regelmatig water geven. Nogmaals dank!
Rieneke1
7 jaar geleden
Succes, en niet gaan verzuipen nu he? Plant door en door vochtig maken, en dan weer geven als de grond dreigt op te drogen, dus nog maar licht vochtig is (vinger in de aarde). Plant moet wel vochtig staan, maar niet met de voeten in het water.