Krijg ik als ik op dit bed slaap last van mijn rug?

http://www.homemadefoodjunkie.com/diy-pallet-bed/ dit bed leek mij supermooi, maar nu vroeg ik mij af of ik hier wel op kan slapen zonder last van mijn rug te krijgen. Kan iemand mij hiermee helpen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Interieur
13K
Erna55
7 jaar geleden
Of je last krijgt van je rug is niet afhankelijk van de ombouw van je bed. In het algemeen geldt dat je matras bepalend is voor je slaapcomfort.
Cryofiel
7 jaar geleden
Matras, plus de ondersteuning van dat matras.

Antwoorden (2)

Hoe en waarop je slaapt is een persoonlijke aangelegenheid. De ene wil een bed hebben waarbij je de rug een beetje omhoog kan zetten zodat die minder plat slaapt. Een ander wil juist helemaal plat slapen. De ene wil hier een dik matras op die lekker zacht ligt en de ander wil een hard matras. Deze DIY-bed is alleen heel goedkoop gemaakt.

Wat jouw voorkeuren zijn is dus moeilijk te zeggen als we je niet kennen. Persoonlijk ga ik liever naar een goede beddenzaak want goed slapen is belangrijk.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Eventueel kan er op de pallets een lattenbodem gelegd worden.
En dat kan ook achteraf.
Om goed te slapen moet je lichaam goed worden ondersteund. Daarvoor heb je een goed matras nodig, en dat matras moet op een goede ondergrond liggen.

De pallets waar bij dit bed je matras op ligt, geven weinig vering. Dat betekent, dat je er een matras bij moet zoeken dat die vering wel biedt. Het matras moet dus in ieder geval voldoende dik zijn.

Tijdens het slapen produceer je veel vocht. Het is daarom belangrijk dat het matras dat vocht goed kwijt kan. Aan de onderkant kan het matras bij dit pallet-bed redelijk goed luchten. Als jij er nu voor zorgt dat je matras overdag ook aan de bovenkant goed kan luchten (door het dekbed weg te slaan), en dat het 's-nachts aan de zijkanten kan luchten (door de openingen aan de zijkanten van de pallets niet te blokkeren), kan het matras het door jou geproduceerde vocht goed kwijt.

Je vraag of je last krijgt van je rug hangt dus af van andere dingen, met name van het soort matras dat je op deze pallets legt. De pallets op zich zijn niet goed en niet slecht voor je rug; het enige waar je echt rekening mee moet houden is dat ze geen vering bieden, zodat je die uit je matras zult moeten halen. Zolang je daar maar goed op let, kun je zonder rugklachten op dit palletbed slapen.

Toegevoegd na 4 minuten:

Let wel op waar je de pallets vandaan haalt. Je wilt geen pallets met houtworm, en je wilt ook geen pallets die met onbekende impregneermiddelen zijn bewerkt.

7 jaar geleden
Z512099
7 jaar geleden
De pallets zullen overal evenveel steun geven, bij een goede lattenbodem kan die steun bijgesteld worden en zal het lichaam veel beter ondersteund worden.
Inekez1
7 jaar geleden
Afhankelijk van je lichaamsbouw en slaaphouding kan het juist heel erg fijn zijn om een geheel vlakke, niet-verende 'lattenbodem' te hebben. Zelf kan ik totaal niet tegen verende bedbodems. Liefst een heel stevig matras dat ook niet teveel indeukt. Maar dat is heel persoonlijk. Als je pallets gaat halen, let dan ook op de stevigheid van de plankjes en de breedte / tussenafstand. Zeker met een matras met binnenvering of pocketvering is het belangrijk dat onder elke veer een latje ondersteuning zit. Heel veel smalle latjes is dan beter dan een aantal brede latten met brede tussenruimten. Dat ligt niet lekker en je matras gaat heel snel stuk.