Welke kleur past 't beste in je studeerkamer?

Met name de kleur van de muren.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Interieur
2.9K

Het beste antwoord

Licht groen schijn een rustgevende invloed te hebben.
In Australië is een experiment in een kantoorgebouw gedaan met kleuren en het scheen dat het kantoor met het meeste groen, (dus ook vloer en planten) het meest productief was. Ook lag het ziekteverzuim en stress lager.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als er veel gestudeerd wordt, zou ik niet teveel sprekende kleuren toevoegen. Je kunt beginnen om de zandkleur van de muur hier en daar laten terugkomen. Dit kan bijv. in wat kaarsen op tafel, kussens, lampenkapjes, enz.

Dit zou je eventueel kunnen matchen met een klein beetje rood of warm oranje(rood). Dit kun je dan terug laten komen in wat kaarsen op tafel (gemixt met zandkleurige of zilverkleurige kaarsen om het felle van de accentkleur iets af te zwakken).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kleuren bepalen je stemming.
Vanuit daar kan je gaan denken in welke stemming je zou moeten zijn in een studeerkamer.

Roze:
verzacht, stemt vriendelijk geeft je openheid naar nieuwe mogelijkheden
Geel:
vergroot, maakt je vrolijk, geeft je energie en maakt je blij. Teveel aan geel kan je ook zweverig maken en in verwarring brengen.
Wit:
zuivert, verlevendigt andere kleuren die ermee gecombineerd worden. Verbind kleuren met elkaar.
Zwart:
maakt streng, straalt autoriteit uit, bevordert onafhankelijkheid teveel aan zwart zorg voor arrogantie
Oranje:
maakt vrolijk, beveelt, stimuleert eetlust en conversatie en liefdadigheid. Teveel aan oranje maaktegoistisch en maakt dat alles in een op moet. Te weinig oranje dan sluit je je teveel op in jezelf
Rood:
stimuleert, dramatiseert, concurreerd, symboliseert, straalt passie uit. Teveel aan rood geeft opwinding en kwaadheid. Met te weinig rood wordt je sloom en voorzichtig.
Groen:
brengt in balans, normaliseert, verfrist, moedigt emotionele groei aan. Teveel aan groen dan krijg je dus minder energie. Voeg dan weer wat rood toe.
Paars:
maakt comfortabel, spiritueel, creeërt mysterie en bevordert intuïtie geeft een gevoel van evenwicht. Teveel aan paars dan geeft dit teveel macht .
Blauw:
ontspant, verfrist, verkoelt, geeft rustige en vredige stemmingen stimuleerd gevoel voor kunst en muziek. Teveel blauw maakt negatief en egocentrisch. Te weinig geeft koppigheid en angst voor veranderingen.

Geel zou een goede kleur kunnen zijn voor een studeerkamer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon simpel wit!

Eventueel opfleuren met fleurige accessoires!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zachte rustgevende kleuren want een kleur als rood wordt je waarschijnlijk neurasteniek, groen zeeziek en paars goed om geïnterneerd te worden. Dus wit en beige en niet uitgesproken felle kleuren.