wie weet wat voor vaas dit is?

Mijn moeder van bijna 89 jaar jong weet niet de wat voor vazen het zijn. Ze weet wel dat ze al zeker 80 jaar oud zijn.
Ze zijn heel licht can gewicht, materiaalsoort zou ik niet kunnen vertellen. Kleur bordeaux met zwarte motiefjes.
Onderkant heet letters zoals Arta decor met een nummer. Googlen helpt me echter niets.
Wie weet wat voor soort vazen het zijn includief de waarde?
Zou geweldig zijn!
In ieder geval bij voorbaat dank,
Annemarie

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Interieur

Het beste antwoord

Ha, nu is de foto zichtbaar en kunnen we zien dat het een vaas van SIGG Arta is. Gemaakt in Zwitserland. Dan zou het materiaal aluminium moeten zijn. Dit soort vazen werd gemaakt in de dertiger jaren van de vorige eeuw.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+1 Waarde: de vazen worden regelmatig op Internet aangeboden voor prijzen tussen (omgerekend) 20 en 50 Euro per stuk.