Hoe krijg ik vastgelijmde vloerbedekking los zonder ondergrond te baschadigen?

Ik wil mijn vloerbedekking er uit halen en laminaat leggen maar nu zit de vloerbedekking aan de randen vast gelijmd,hoe krijg ik die het beste los?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Interieur
1K

Antwoorden (3)

met een lijmoplosser en dan eventuele restjes afschrapen met een plamuurmes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er toch laminaat over heen komt, wat maakt het dan uit of de ondergrond iets zou beschadigen?

In ieder geval, je zou het van elkaar kunnen proberen los te snijden met een leermes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de vloerbedekking schoon en droog is, kun je het laminaat eroverheen leggen. Scheelt weer een ondervloer en isoleert beter dan laminaatondervloeren.

Wil je dat niet, dan kun je de vloerbedekking lostrekken met behulp van een plamuurmes. De restjes lijm zo veel mogelijk wegsteken. Het hoeft niet helemaal glad te zijn voor laminaat.