Wat is dit voor gesteente?

En hoeveel is het ongeveer waard ? (waarschijnlijk wat de gek er voor geeft, maar ben toch benieuwd naar een schatting)

Toegevoegd na 4 minuten:
Voor de afbeelding:
https://www.dropbox.com/s/vr7qtgl54pn1aii/chineze%20schildpad%201.jpg?dl=0

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Interieur
Amadea
8 jaar geleden
Foto's worden sinds een paar dagen niet meer bij vragen geplaatst. Bij antwoorden al 10 maanden niet meer. Je zult je foto moeten uploaden naar een afbeeldingensite en dan de link (beginnend met http:// en eindigend met .jpg) aan de vraag toevoegen.
Amadea
8 jaar geleden
Dat is een schildpad, geen steen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik wil weten van wat voor gesteente het beeldje gemaakt is.
Antoni
8 jaar geleden
Misschien is het speksteen of zeepsteen.

Het beste antwoord

Het is inderdaad een beetje wat de gek ervoor geeft.
Dit is gemaakt van speksteen. Speksteen wordt ook wel zeepsteen genoemd. Het is een wat zachtere steensoort waar dit soort dingen makkelijker en sneller kunnen worden gemaakt.
Ik denk dat de waarde afhangt van het talent van de kunstenaar en of het een uniek stuk is. De waarde stijgt naarmate de leeftijd van het beeld stijgt en of de kleur en kwaliteit van de steen unieker is dan vergeleken met andere objecten.
In bijgevoegde link staat een richtprijs genoemd van een vergelijkbaar stuk. Maar het beeld op de foto is, vind ik, veel mooier en gedetailleerder. Dat kan de waarde laten toenemen.
Ook is van belang voor de prijs of je er een certificaat o.i.d. bij hebt.
Zuinig op zijn. Het is vast iets waard voor een verzamelaar.