Moet er op een betonnenvloer ondervloerbedekking?

Ik heb betonnen vloeren en nu wil ik in de keuken vinyl leggen. Moet er dan ondervloerbedekking onder?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Interieur

Antwoorden (2)

Ik heb er zelf groene platen onder in de keuken. Dat isoleert en zorgt dat het beton niet het vinyl kapot schuurt. Je kunt er ook een egalinelaag op het beton aanbrengen zodat het glad wordt en het beton niet door het vinyl heen komt. Een bedrijf dat tapijt en zeil legt heeft egaline.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Groene platen zijn niet voldoende voor vinyl, omdat deze groene platen softboard zijn en dus zacht. Omdat vinyl ook zacht is zul je erdoor heen prikken met een naaldhak of een stoelpoot. Vinyl heeft altijd een harde ondervloer nodig. Egaline maakt het beton gladder maar gebeurt alleen maar bij oudere woningen omdat tegenwoordig het beton al vrij vlak is.
Dit is alsnog geen ondervloer maar een middel om het beton te egaliseren.
een min voor jou!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor uw antwoord WasMaes.
Vinyl moet altijd een harde ondervloer hebben. Over het algemeen kom je dan uit op het volgende :
https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0CAcQjRxqFQoTCP6ntZ_Yk8YCFUxWFAodtDIAhA&url=http%3A%2F%2Fwww.ondervloerenoutlet.nl%2F&ei=BdB_Vb6RNMysUbTlgKAI&bvm=bv.96041959,d.d24&psig=AFQjCNH-awNZ0Z8tkMbtNrVEkWTdZBEywA&ust=1434526080656121

Dit is vrij prijzig. Daarom adviseerde ik (tapijtmedewerker bij de kwantum geweest) de mensen om het op de betonnenvloer te doen wanneer men weinig wilt betalen. Ga wel altijd voor vinyl dat dikker is dan 2,0 mm en meer dan 0,2 mm slijtlaag heeft. anders mag je over een jaar er weer wat inleggen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord.