Hoe behandel ik het beste een kersenhouten salontafel?

Ik bedoel met welke (meubel)olie, was of toch met iets anders?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Interieur
9.7K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in de lijnolie zetten https://www.karwei.nl/assortiment/karwei-houtveredeling-lijnolie-500/p/B370471
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Lijnolie is niet geschikt voor een kersenhouten tafel.

Het beste antwoord

Die tafel behandel je het beste met meubel olie van HG(verkrijgbaar bij Praxis/Gamma)

http://nl.hg.eu/products/show/id/6087/hg_verzorgende_meubelolie_voor_eiken__mahonie_en_kersen

Toegevoegd na 2 minuten:
Met lijnolie zoals Freek zegt krijg je niet makkelijk uitgebleekte vlekken o.i.d. weg...in deze HG meubel olie zit een kleurtje om dat dieprode te behouden en de vlekken te verdoezelen...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
HG is mij te chemisch... de meeste meubelolie is gebaseerd op lijnolie...

Andere antwoorden (1)

Wij maken al jaren kersen houten meubels,in 2 uitvoeringen,is de tafel niet gelakt
dan kan je hem het beste behandelen met was,je kan dan zelf een kleurtje zoeken wat daar bij past.zelfs behandelen met heel fijn schuurpapier is mogelijk om er kringen uit te krijgen.
Als je tafel gelakt is,veel moeilijker te onderhouden,er zit immers lak op,en dan kan je smeren wat je wil maar de lak houd alles tegen.
Meer dan afnemen met een vochtige doek kan je niet doen.
Gebruik bij een gelakte tafel altijd onderzetters.
burgos