Is dit een krukje?

Dit lage 'krukje is niet vlak van boven, en het heeft twee brede poten. Wat is dit eigenlijk?

Toegevoegd na 13 minuten:
jammer dat het uploaden van de foto niet werkt….

Toegevoegd na 15 minuten:
hier is de link naar de afbeelding http://www.mupload.nl/img/iisx9mycci9.jpg

Toegevoegd na 15 minuten:
dank amadea

Toegevoegd na 33 minuten:
het is van hout

Toegevoegd na 35 minuten:
de diameter is 21,5 cm, hoogte 20 cm

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Interieur
burgos
9 jaar geleden
foto.?
Amadea
9 jaar geleden
Dat is niet te beantwoorden zonder er een foto van te kunnen zien. Op Goeie Vraag werkt het uploaden al twee weken niet. Je kunt een afbeeldingsite zoals mupload.nl of nl.tinypic.com als tussenstation nemen, en dan de link (beginnen met http: en eindigend met .jpg) aan de vraag toevoegen.
Amadea
9 jaar geleden
Is het van hout of van keramiek?

Antwoorden (1)

Hoewel ik geen precies gelijkende afbeelding kan vinden, lijkt dit nog het meest op een hoofdsteun die beschouwd kan worden als "voorloper" van het hoofdkussen. In Japan worden ze zelfs nog steeds gebruikt, al doet daar ook het zachte kussen zijn intrede. De pootjes lijken daarvoor echter relatief wat aan de lange kant.

Maar omdat ik het formaat niet goed kan inschatten, zou het ook zomaar kunnen gaan om een artistieke fruitschaal. Een krukje - om op te zitten - is het in elk geval niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
anneliez
9 jaar geleden
de tekening doet niet echt Japans aan, eerder Afrikaans
Amadea
9 jaar geleden
Precies, Afrikaans. Ik dacht in eerste instantie aan een baarkruk, maar dan is de afbeelding erop wel merkwaardig.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat ben ik met je eens., Maar in Japan worden ze NOG gebruikt, Ze zijn vrijwel over de hele wereld gebruikt.
http://www.yumeko.nl/blog/2010/04/de-geschiedenis-van-het-kussen/