Ik heb een kast van teakhout. Die vind ik wat mat. Hoe kan ik de kast wat glanzend maken ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Interieur
2.5K

Het beste antwoord

Je kunt er een blanke lak overheen doen, eerst vetvrij maken, dan schuren, stofvrij maken en lakken. Maar je kunt hem ook in meubelwas zetten, meubelwas aanbrengen en even laten intrekken en dan goed uitwrijven. Maar eigenlijk is het zonde om zo'n tafel te behandelen. Leg er gewoon een transparant tafelzeil op, dan heb je ook een glans effect.

Toegevoegd na 2 minuten:
Oeps, een tafelzeil werkt natuurlijk niet op een kast :)

Toegevoegd na 12 minuten:
Dit kan ook met bijenwas, deze is ook kleurloos te koop bij de drogisterij.
http://www.drogisterij.net/huishoudelijk/schoonmaakmiddel/overige_artikelen/hg-bijenwas-wit-500ml-8711577001162
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wij hebben onze teakhouten tafel en kasten behandeld met Amazone was. Eerst met wit om de nerf op te lichten en dan met de boen was. Dit geeft meer glans aan het hout. Je kunt natuurlijk dan ook ook alleen de boenwas gebruiken voor een kleurloos effect. Zorgt er ook gelijk voor dat er minder vlekken in komen.