Je ziet duidelijk waar de grote spiegel heeft gehangen en het behang is wat verkleurd hier en daar,kan verven over één laag behang lukken?

Kans op mooi resultaat om over oud glansbehang te verven?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Interieur
2.5K

Antwoorden (1)

Ligt eraan wat voor behang je hebt. Klassiek behang (dus vinyl of vlies). Meestal wordt dat soort behang opgehangen met poederlijm en is na drogen wateroplosbaar dus je hebt kans dat de verf door het behang trekt en de lijm aantast waardoor je blaasvorming krijgt. Kan je het niet verwijderen, dan kan je een solventgedragen grondlaag aanbrengen zoals Bisol.
Heb je vliesbehang dan kan je er rechtstreeks overheen schilderen.
En vinyl behang heeft weekmakers dus kan je beter eerst een watergedragen muurverf gebruiken.

Succes!