Mijn aanrechtblad is gebroken, moet ik hem vervangen of kan ik hem ook laten repareren?

Bij een verhuizing is mijn aanrechtblad gebroken.. Bij de zink waar hij het kwetsbaarst is, is hij doormidden gegaan. Kan ik dit laten maken of moet er een heel nieuw blad op?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Interieur
5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Van welk materiaal is het blad?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hij is van graniet gemaakt. Maar ik ben bang dat het niet meer gemaakt kan worden..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb het idee dat het het best is om een nieuw aanrechtblad te kopen. Iemand ideeen? Welk materiaal kan ik het best gebruiken? Waar kan ik goede bladen vinden? Moet op best wel korte termijn gebeuren.. mvg Jan
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als de verhuizing is gedaan door een verhuisbedrijf kun je de schade verhalen op dat bedrijf. Heb je zelf de verhuizing gedaan dan kun je het eventueel verhalen op de WA verzekering van diegene die het blad heeft gebroken. Was je het zelf, kijk dan je WA verzekering eens na of eigen schade wordt vergoed (zgn All risk).

Antwoorden (1)

Je granieten aanrechtblad hoeft helemaal niet afgeschreven te zijn, dus bestel niet zomaar een kostbaar nieuw aanrechtblad. Granieten aanrechtbladen zijn erg duur (ik kan geen richtprijs geven, want ik ken het formaat en de vorm niet). Bovendien zijn er bedrijven die gescheurde of gebroken aanrechtbladen kunnen repareren. Dat kost ook wat, maar veel minder dan een nieuw blad.
Floorcare is een bedrijf dat je granieten aanrechtblad kan repareren, maar zo zijn er nog tal van andere bedrijven.

Toegevoegd na 1 uur:
En om in te gaan op je vervolgvraag, hieronder een link naar een website met informatie over de verschillende soorten aanrechtbladen. Succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik zou echt niet weten hoe dit nog gerepareerd kan worden. Hij is doormidden gebroken en daarna is er ook nog een los stuk afgebroken toen hij op de grond kletterde. Ik denk dat reparatie vrijwel onmogelijk is. Daarnaast wordt het er ook niet mooier op om het te laten maken ben ik bang. En ik wil over een paar jaar ook niet opeens voor verassingen te komen staan. Ben stiekem al op zoek naar nieuwe bladen.. Iemand ideeen voor welk materiaal het beste is? Of sites waar ik ze op kan vinden?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ok, op basis van je vraag ging ik ervan uit dat hij gebroken was. Niet dat er ook nog een stuk vanaf is. Overigens kun je je granieten blad wel laten repareren als je alle stukken nog hebt. Dus als je geen delen mist, kan hij weer gelijmd worden.
Het beste materiaal voor een aanrechtblad is hardsteen (dus ook graniet). Hier kun je zelfs een gloeiend hete pan opzetten. Maar die zijn ook erg prijzig. Je kunt voor RVS kiezen, maar ook voor gelamineerd MDF. Het laatste is relatief goedkoop, maar beschadigt ook snel. Het eerste is goedkoper dan hardsteen en kan ook tegen een stootje, maar heeft een wat simpele industriële uitstraling. Zoveel mensen, zoveel wensen. Wat voor jou het beste is, is afhankelijk van het gebruik van de keuken, je smaak en je portemonnee.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Janarme, weet je wel hoe onzichtbaar sommige dingen weer aan elkaar gemaakt kunnen worden? Ik heb eens een kapotgevallen tegel laten lijmen en je zag er echt helemaal niets van, al zat ik er met m'n neus bovenop.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bril nodig, kruidenvrouwtje? Nee, gekheid, je hebt gelijk. Heel veel dingen zijn inderdaad te repareren, dus ik zou niet meteen je keukenblad afschrijven inderdaad. Ook niet als er nog een stuk af is, er is veel mogelijk. Mocht je inderdaad een nieuw blad willen hebben, natuursteen is goed... maar er zijn ook allerlei soorten composieten en glas of beton is tegenwoordig helemaal hip. Laat je daarover gewoon even informeren bij een keukenzaak.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank jullie wel voor jullie hulp! Ik ga eens rondkijken! Heb inderdaad ook goede verhalen gehoord over natuursteen! kwam gister de site www.natuursteen-kopen.nl tegen. Iemand ervaringen mee? Zag er opzich goed uit! Ik hoor het graag.