Is een betonnen aanrechtblad aan te raden?

Deze vraag is 4 jaar geleden ook gesteld, Toen was het niet aan te raden. Maar de ontwikkeling heeft niet stilgestaan, ik begreep dat het nu beter kan dan een paar jaar terug. Klopt dat?
En zijn er nog dingen waar we op moeten letten bij de aanschaf?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Interieur
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goede vraag! Zelf heb ik hier ook mee te maken. Misschien kan iemand mij verder helpen. Wat is het verschil tussen een betonnen aanrechtblad en een aanrechtblad van keramiek? En kan het betonnen blad tegen de hitte van pannen? Zelf ben ik op zoek naar sites waar ik ze aan kan schaffen. Als ik een paar geschikte heb gevonden, zal ik ze met jullie delen! Bij voorbaat dank. mvg Jan

Antwoorden (2)

het advies in het antwoord van twee jaar geleden is geen goed advies. Een beton aanrechtblad heeft een specialer coating hierdoor is het goed schoon te maken. Het is alleen erg zwaar en moet dus een sterke ondergrond hebben steviger dan een ander soort aanrechtblad. Het laten maken bij een specialist is daarom aan te raden het blad kan anders misschien snel breken.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat gewicht is niet per se waar. Voor keukens gebruiken ze lichter beton. Maar is het ook zo dat de coating vaak moet worden vervangen en als je dat niet doet krijg je alsnog vlekken?
ronron1212
10 jaar geleden
Of het nu een lichter beton is het is altijd zwaarder dan een kunststofblad
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Aha, op die manier, duidelijk!
Heb je enig idee over hoe erg beton vlekt? Blijft die coating lang goed?
ronron1212
10 jaar geleden
Gewoon prima
Prima te doen. Alle harde ondergronden hebben natuurlijk ook een groot nadeel,
nooit borden etc. hard neerzetten want het breekt zeer snel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Van een bord zal het niet breken denk ik?
Weet je ook hoe het zit met de vlekken die (in ieder geval vroeger) sneller in beton trokken en die je er niet meer uit krijgt? Is daar al een goede oplossing voor?