waarom zijn bedden zo duur?

En zijn dure bedden echt zoveel beter?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Interieur
4.2K
Poet
10 jaar geleden
Op marktplaats had ik mijn 2p bed voor €25 (houtwerk & metaal). De matrassen heb ik ook van marktplaats waarbij ik ivm de wenselijke frisheid gezocht heb naar zgan. Die vond ik ook: 2 stuks voor samen € 75.
Prima.

Antwoorden (2)

Bedden zijn niet duur.
Je hebt voor minder dan 100 euro al een leuk tweepersoons bed.
Daar moet dan nog wel een matras bij. En een donsdek en overtrek, of lakens en dekens. Maar dat kan ook voor weinig geld. Kijk maar bij de Lidl en de Wibra.
"Duur" is bovendien een relatief begrip.

Het belangrijkste is een goede matras. Daar is veel over te zeggen. Daar zijn veel verschillen in. En de meningen heel verdeeld. Niet dat duur altijd beter is. Maar dat vraag je niet.

Een luxe boxspring met electrisch verstelbare bodems kost veel geld.
Maar zelf slaap ik op vakantie heel lekker op een goedkoop luchtbed.

Kortom:
Zowel "duur" als slaapcomfort is heel persoonlijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ze zijn zo duur, omdat ze dan vaak wat exclusiever, luxer en kwalitatief hoogwaardig zijn. De materialen moeten aangeschaft worden door de fabriek waar ze gemaakt worden en soms moeten bepaalde onderdelen met de hand gemaakt worden. Dan komt er nog uurloon en een winstpercentage voor de fabriek overheen. Dan transportkosten plus winstpercentage. Dan de verkoop van een bed nog, huur/hypotheek van de winkel, uurloon werknemers, winstpercentage. Daarbij, ze verkopen geen 100 bedden per week, dus ze moeten wel redelijk winst maken op elk verkocht bed.

Dan nog de vraag of het nodig is. Simpel gezegd, niet perse. Het gaat erom of jij er lekker in ligt. Ik zelf heb veel problemen gehad met het vinden van de juiste bed. Uiteindelijk besloten dat geld geen rol speelt. Alle merken wel zo'n beetje uitgeprobeerd. Auping, tempur, Swiss sence, etc etc uitgeprobeerd, maar kon er niet lekker op liggen. Ik ben beland bij carpe diem boxspring, maar dat is wat ik fijn vind. Het kan best zijn dat jij veel liever op een Ikea boxspring ligt, of in een waterbed.
Ga vooral veel proberen. Ik spreek uit ervaring dat je als een ander mens wakker wordt in een goed liggend bed! En bedenk, je ligt ongeveer 1/3e van je leven in bed! Langer dus dan je doorgaans in een auto zit (die wel veel mag kosten).
Succes!