Is het mogelijk om een 32inch t.v.(via een beugel) op te hangen aan de achterkant van een kast?

Ik zit te denken aan het opnieuw inrichten van mijn kamer. Ik zou graag mijn t.v. willen ophangen aan de achterkant van een kast en van de kast als het ware een scheiding maken tussen mijn bed en de rest van mijn kamer. Ik heb nog geen kast waar ik hem aan zou willen hangen, maar ik wilde graag weten of het überhaupt mogelijk is.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Interieur
2.6K

Het beste antwoord

Hangt van de kast af.

De achterwand is meestal wel te versterken door een 18mm plaat tussen de zijwanden of tussenwanden te maken. In of achter de kast maakt niet zoveel uit.
Als de planken op de goeie plek zitten is dat niet eens nodig, die zou ik dan wel extra vastzetten.

Het moet wel een flinke kast zijn, geen dun boekenkastje, anders valt ie om, hoewel je de kast ook aan de grond vast kan maken. Of eventueel klemmen tussen vloer en plafond.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als de achterwand van de kast sterk genoeg is moet dat geen probleem zijn. Niet zo'n achterwandje van triplex of hardboard.
10 jaar geleden
Zoals mijn voorganger zegt, niet als het zo'n triplex achterkant is! En laat dat nu net het geval zijn bij de meeste kasten!

Of je moet echt heel creatief zijn.
Als je bijvoorbeeld een beugel hebt met een grote oppervlakte aan de achterkant, dan zou je aan lijmen kunnen denken, in plaats van bouten/schroeven.
Andere oplossing: een metalen plaat aan de achterkant van je kast, EN aan de binnenkant! Dan gaten boren voor de bouten. Maar dan nog heb je grote kans dat door het gewicht van de TV de achterkant loslaat (aan de bovenkant van de kast. Dus ik zou dit ook verstevigen, bijvoorbeeld door latjes aan de achterkant te bevestigen, die je vastschroeft aan de boven en onderkant van de kast.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lijmen in link, metaal zeer lastig.
Latjes (flinke latten of balkjes) kan wel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
lijmen is link. (tikfoutje)