hoe hoog moet een tafel zijn om was op te vouwen?

Ik wil een kleine verbouwing doen op onze zolder en gelijk een plank/tafel monteren om o.a. de was op te vouwen. Maar wat is dan de ideale hoogte?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Interieur
5.6K

Het beste antwoord

Een normale eettafel waar je aan zit is ong.75 cm .hoog.Werktafels zijn doorgaans 2-3 cm. lager.
Als u het verschil meet tussen uw "zit-hoogte" en "sta-hoogte"(meet bv. de kruinhoogte),en u trekt daar die 2/3 cm. af,weet u hoeveel de sta-tafel hoger moet zijn om bij uw lengte te passen.
Bv.ik ben zelf 170cm.als ik zit maat ik van grond tot kruin 140 cm.mijn werktafel wordt dus 75+30-3=102cm. hoog.voor mij is dat fijn werken.
Omdat er behalve verschil in lengte,ook verschil is in de verhouding, benen -romp,
is de gegeven formule een gemiddelde,en moet u proefondervindelijk vaststellen wat voor u het beste is.Veel strijk/vouw plezier gewenst.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Om je was op te vouwen neem je een tafel op jou lengte,er is niet een speciale maat voor hoor.
Om dat je zelf een tafel gaat maken,kan je hem lekker aan passen op hoe jij lekker staat.
burgos
10 jaar geleden
Net zo hoog alsdat je je strijkplank zou zetten.
Ivana