Ik krijg mijn tapijt niet stofvrij. Niks helpt. Wat kan ik alsnog doen ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Interieur
Amadea
10 jaar geleden
Tapijt eruit halen en een houten vloer nemen, of linoleum leggen.
Ivana
10 jaar geleden
Een tapijt IS van stof. Er zal altijd stof vanaf blijven komen zolang er nog draden aanzitten. Door erop te lopen krijg je stof, slijtage van het tapijt. De hoeveelheid stof die erop valt is niets in vergelijking met de hoeveelheid stof die door het tapijt zelf veroorzaakt wordt. Dus stofvrij krijg je het nooit.

Antwoorden (2)

Accepteren dat er altijd stof zal zijn!

Het circuleert in de lucht, en zal uiteindelijk door de zwaartekracht in/op je tapijt terecht komen.

Regelmatig stofzuigen is het beste wat je kunt doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tegenwoordig heb je voor elke stofzuiger speciale voetstukken te koop. De harde haartjes in de voetstukken draaien waardoor als je stofzuigt het diep in het tapijt gaat. Tapijtreiniger kun je ook aanschaffen. Eens per maand gebruiken en het is veel minder stoffig. Ook werkt schoonmaak azijn heel erg goed, maar om daar nou heel je tapijt mee te gaan doen is heel erg veel werk hoor