is het goed om het gasfornuis als verwarming te gebruiken?

ik doe dat.

Toegevoegd na 1 minuut:
maar ik heb ook een houtkachel.
en stadsverwarming maar die zet ik nooit aan.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Interieur
12.2K
AWM
14 jaar geleden
Lees mijn antwoord HEEL goed. We willen je nog langer op GV hebben....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja. ik heb het gelezen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarom gebruik je de stadsverwarming niet? Is dat niet het goedkoopst? Je kunt trouwens ook warme die je al in huis hebt (warm water van de afwas,wasdroger e.d.) laten staan, in een klein huis kan dat nog een hoop opwarmen. Wel regelmatig luchten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ook stadsverwarming maar dan ben je veel duurder uit .

Het beste antwoord

Je moet dan je huis HEEL GOED ventileren.
Je bent anders zo dood vanwege een koolmonoxyde vergiftiging. En dat is geen luguber grapje van me.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Kan, maar duur en daarnaast ook enigzins risicovol daar brand niet is uitgesloten. Ook het rendement is niet al te hoog.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Brand is het grootste risico niet als je dat doet.
Fout is het niet. Wel erg kostbaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen als het een centraal gasfornuis is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
koop een koolmonoxide melder!

Toegevoegd na 2 minuten:
je loopt immers kans op koolmonoxide vergiftiging zoals al vermeld werd. Ik zou het niet doen, ook grotere kans op brand. Mocht je het willen blijven doen, koop zo'n melder en je kunt geloof 2 stenen op het vuur leggen, dat schijnt beter te verwarmen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met de stadsverwarming geef ik je gelijk omdat die ja veel duurder zijn dan normale verwarming .
En een gasfornuis heefd geen stralende warmte .
En een houtkachel kan wel maar mits het een goeie is en het afvoerkanaal elk jaar laat schoonmaken .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat dacht je van koolmonixide.
Er is vaak geen gelegenheid om de afvoergassen af te voeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet doen die gasfornuisverwarming. Levensgevaarlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je een bloempot (van terracotta) op z'n kop op het fornuis zet,dan heb je veel meer rendement van je gas en word het lekker warm !!