Ik heb dit gekocht op een rommelmarkt, wie weet wat het is?

Toegevoegd na 22 minuten:
En ik bedoel niet het hondje dat daar ligt

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Interieur
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik was te snel, er is nu wel een foto. Ik denk iets uit azie gezien de decoratie. Maar verder geen idee wat het is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik heb iets soortgelijks staan, hier (wat vorm betreft exact hetzelfde, alleen anders bewerkt)
bij mij zit er een lamp in.. Dat lotusje wat bovenop staat, zit daar ruimte in voor een kaarsje o.i.d.?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij mij zat er ook een lamp in maar die heb ik verwijderd,er zit dus een gat in, het "dak" zit trouwens los. Ik heb het idee dat de lamp bij mij er later is bijgevoegd. Je hebt dus ook geen idee wat het is?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Doet mij denken aan een tuinlamp.
Stel je meerdere van die dingen voor in een tuin of langs een pad of oprit ergens in azie.
(in Nederland niet buten zetten, dan rotten ze weg)
Poet
10 jaar geleden
Leuk ding zeg!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan is het duideiljk; het is, of beter gezegd wás, een lamp ;)
kan me voorstellen dat je bij speciale gelegenheden (wat Jackd zegt), een hele serie van die dingen buiten zet met kaarsen erin.. Mooie aankomst!
Heb gezocht op lampen en azie, maar kwam nergens op uit helaas
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het heeft ook wel iets weg van een vogelhuisje.

Het beste antwoord

Een japanse tuinlamp.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wat het precies na moet bootsen weet ik niet, maar het lijkt qua stijl, print, houtsoort en voet precies op een set van 1,5 meter hoge ladenkast die uitloopt in een punt en een kist die ik zelf een keertje jaren geleden op een rommelmarkt heb gekocht voor de indiana jones kamer van mijn zoontje. Het gewicht is heel laag voor hoe het er van buiten uit ziet.

Ik schatte het zelf in als koloniale siermeubels. Dat liep toen qua woontrend op zijn einde in die tijd. Heb voor de puntvormige ladenkast 5 euro betaald en voor de kist 3 euro. Ik heb zelf niet het gevoel dat het oud is of speciaal. Volgens mij heb ik het in die tijd ook weleens op marktplaats voorbij zien komen. Maar misschien heb ik het helemaal mis.