Waarom wordt er op de Ikea Hemnes Bedbanken tot wel 250 euro geboden of hoger terwijl hij nieuw 250 euro kost?!

Ik ging op marktplaats kijken voor de Ikea Bedbank aangezien hij nieuw 250 euro kost (excl matrassen), maar was compleet verbaasd door wat mensen boden voor deze bedden!! Ik snap dat het een fijn bed is en dat er daarom goed op geboden wordt, maar waarom meer bieden dan de nieuwprijs, ook al krijg je daar tweedehands matrassen bij (lijkt mij niet prettig).

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Interieur
1.4K

Antwoorden (2)

Komend weekend is hij overigens in de aanbieding, ik dacht € 159,- ;-)
Maar ik denk omdat het komt dat mensen sowieso denken dat dit een goedkoop tweedehands meubels is en niet verder kijken wat hier de nieuwprijs van is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is het “leuke” van bieden: de bieder wil “winnen”, wil de ander steeds aftroeven en let niet meer op de reële prijs van een artikel.
Wat niet wil zeggen dat de bieder het artikel uiteindelijk koopt: hij kan alsnog zien dat het in de winkel goedkoper is… Op eBay kom je dit ook regelmatig tegen.

Soms speelt de verkrijgbaarheid of afstand een rol: als de winkel 100 km verderop ligt en de veilingverkoper woont dichtbij, kan het lonen voor hetzelfde geld het artikel bij de verkoper op te halen in plaats van bij de winkel.