Ik heb een open haard, maar ik wil graag kleinere houtblokken dan normaal. Hoe kom ik hieraan?

Ik heb een gasblok, waar je nephout op kan leggen, of echt hout op kan branden.
Dat laatste wordt niet meer aangeraden, maar aangezien ik dat met dit gasblok al 20 jaar doe, laat ik het nog maar even zo.
Ik brand op een avond visueel het nephout, en dan één of twee echte stammetjes erop. Voor de geur, het gekenetter, toch het gevoel van "echt" vuur.
Ik wil dus graag een kuub hout bestellen, of zakken afhalen, maar ik wil veel liever kleinere blokken .

Wie weet hier een antwoord op? Reacties ook welkom!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Interieur
Reddie
10 jaar geleden
Zagen. Krijg je het meteen ook warm van.

Antwoorden (1)

Haardhout gesorteerd op afmeting is slecht te krijgen. Als het al te vinden zou zijn zal het relatief duur zijn. Voor een paar tientjes koop je een fatsoenlijke keukenbijl waarmee je de blokken eenvoudig, met een paar tikken, zelf kan kloven zodat je het formaat hebt dat je wenst.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja,maar dat gaat me dus niet lukken dus,,,,