Hoe noem je een bureau waar je staand aan kunt werken?

Voor een hobbykamer ben ik op zoek naar een bureau dat hoger is dan een normaal bureau. Ik wil er graag staand aan kunnen werken of evt met een hoge kruk achter zitten. Geen idee hoe je zoiets noemt daarom strand ik in het zoeken ernaar.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Interieur

Het beste antwoord

Naar mijn idee heet zo'n bureau een "werktafel".
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank! Ik ga het oplossen door twee medium kasten te kopen en daar een bureauplank overheen te leggen, heb ik meteen opbergruimte :)

Andere antwoorden (2)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat handig: +
Dat heet een KATHEDER (niet verwarren met katheter)
Vroeger door klerken gebruikt, tegenwoordig voor het houden van lezingen. Men staat erachter en kan op de katheder zijn geschreven tekst kwijt.
Ivana
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
De vraagsteller bedoelt iets anders dan een katheder, naar mijn idee. Zittend of staand aan een katheder kan je nauwelijks werken, omdat het werkvlak te klein is. Een katheder is wel heel geschikt voor lezingen, zoals je al aangeeft.
Ivana
10 jaar geleden
Van oorsprong is het een bureau, ook al kan je er weinig op kwijt.